Lelystad, 6 februari 2017 – Volgens berekeningen van het CBS groeit de Nederlandse economie gestaag door. Nieuwe bedrijven starten en bestaande bedrijven worden groter. De vraag naar flexibele huisvesting neemt toe, wat betekent dit voor u als vastgoedbeheerder?
Het begint met één pand en één huurder. De administratie is overzichtelijk en op orde en de huur- en servicekosten zijn eenvoudig te berekenen. So far so good, het rendement is goed en de huurder is tevreden.
Wanneer de huurder vertrekt komen er in hetzelfde pand drie huurders terug. Er wordt nog een pand aangekocht en ook dit pand wordt verhuurd aan meerdere huurders. In de loop van de tijd groeit het aantal huurders flink en de vastgoedportefeuille krijgt een behoorlijke omvang. Wat begon als een ‘hobby’ wordt nu een snel groeiend vastgoedbedrijf. Het wordt tijd om de administratie te professionaliseren.
Dit overkomt veel eigenaren van vastgoed. Met de groei van de portefeuille neemt ook de administratieve last toe. Huurovereenkomsten maken, factureren, indexeren, debiteurenbeheer en servicekostenafrekeningen. Zomaar een greep uit de werkzaamheden die veel tijd in beslag nemen. Tijd die u graag anders besteedt, bijvoorbeeld aan het vinden van nieuwe huurders of het upgraden van uw panden.
Groei vastgoedportefeuille
Metafoor Vastgoed en Software is als advies- en detacheringsbureau al meer dan 20 jaar gespecialiseerd in vastgoedbeheer en herkent dat veel kleine en middelgrote vastgoedeigenaren geen gespecialiseerde software gebruiken om het vastgoed te beheren. Vaak wordt gebruik gemaakt van Excel, Acces of andere zelf gecreëerde databases.
‘Er is behoefte aan laagdrempelige en gebruiksvriendelijke software die administratieve beheertaken uit handen neemt en op een overzichtelijke manier in beeld brengt hoe het vastgoed presteert’, zegt Jurjen van Bunningen – Accountmanager Metafoor Vastgoed en Software.
De next step: Professioneel vastgoedbeheer
Om in de vraag van kleine en middelgrote vastgoedeigenaren te voorzien ontwikkelde Metafoor Vastgoed en Software het beheersysteem BRIXXonline. U kunt als vastgoedeigenaar gebruik maken van de functionaliteiten van het beheersysteem, dat gekoppeld kan worden met o.a. uw boekhoudsysteem en technisch beheersysteem.
Professioneel vastgoedbeheer ligt nu binnen handbereik van iedere vastgoedeigenaar. Wilt u besparen op de administratieve lasten en wilt u op elk moment inzicht in de bezettingsgraad, de kosten en opbrengsten van uw vastgoed? Dan is het tijd voor BRIXXonline!
Meer weten over hoe BRIXXonline u kan helpen? Neem vrijblijvend contact op met Jurjen van Bunningen! E: jurjen.van.bunningen@brixxonline.nl M: 06-22169384.