Vastgoedadministratie automatiseren? Zo doet u dat!

Vastgoedadministratie automatiseren? Zo doet u dat!

Bij het beheren van eigen vastgoed, maar zeker ook bij het beheren van vastgoed voor derden, komt veel tijdrovend administratief werk om de hoek. Het antwoord op de vraag hoe u de vastgoedadministratie kunt automatiseren, leest u in dit artikel.

Jurjen van Bunningen werkt als Business Development Manager bij BRIXXonline, een onderdeel van Metafoor Vastgoed en Software. Metafoor is als adviesbureau met name actief in de gemeentemarkt. Vanuit haar kennis van vastgoedbeheer voor gemeenten is door Metafoor een vastgoedbeheersysteem ontwikkeld. Toen bleek dat er veel vraag was vanuit de commerciële markt voor een soortgelijk systeem, is het systeem aangepast om aan de specifieke wensen van een commerciële vastgoedbeheerder te voldoen. Het aangepaste systeem is onder de naam BRIXXonline beschikbaar gekomen voor commerciële vastgoedbeheerders.

Een sterke basis voor het automatiseren van de vastgoedadministratie

“Het vastgoedbeheersysteem was tot twee jaar geleden alleen beschikbaar voor gemeenten. Ik heb het initiatief genomen om de software geschikt te maken voor vastgoedbeheerbedrijven. In samenwerking met een aantal pilotklanten is in kaart gebracht welke functies aan de software toegevoegd moesten worden om vastgoedbeheerders zoveel mogelijk werk uit handen te nemen. In mei 2017 is ons vastgoedbeheersysteem in een nieuw jasje en met een groot aantal extra functies onder de naam BRIXXonline op de markt gebracht” vertelt Jurjen.

De afgelopen twee jaar heeft BRIXXonline een snelle groei doorgemaakt. Naar verwachting zal in december de honderdste klant met het systeem gaan werken. Met name voor kleine en middelgrote beheerders met een beheerportefeuille tussen de 50 en 750 verhuurbare eenheden is BRIXXonline een uitkomst, omdat voor bedrijven van deze omvang nog geen betaalbare systemen beschikbaar waren.     

De voordelen van dit vastgoedbeheersysteem

“Een voorbeeld van de mogelijkheden van BRIXXonline is dat het mogelijk is om een (kandidaat)huurder uit te nodigen om in een persoonlijke digitale omgeving de gegevens en documenten aan te leveren die je als verhuurder nodig hebt voor het opmaken van een huurovereenkomst. In het systeem wordt met één druk op de knop een huurovereenkomst gegenereerd, die vervolgens door de huurder(s) en de verhuurder digitaal ondertekend kan worden. Aan dit hele proces komt geen papierwerk meer te pas en hierdoor kost het maken van een huurovereenkomst veel minder tijd dan op de traditionele manier” aldus Jurjen.

Het maken en ondertekenen van de huurovereenkomst is slechts één van de beschikbare functies. BRIXXonline is een online verhuurregister waarin panden, verhuurbare eenheden, huurders, opdrachtgevers, huurovereenkomsten en beheerovereenkomsten beheerd kunnen worden. En dan met name de financiële en administratieve processen daaromtrent.

Starten wordt zo eenvoudig mogelijk gemaakt

“We merken dat klanten vaak aarzelen om de stap te maken om met een beheersysteem als BRIXXonline te gaan werken. Wij maken de implementatie voor de klant daarom eenvoudig. We lezen de objecten- en relatiegegevens in vanuit de bestaande administratie en komen bij de klant op locatie voor een training. Het systeem is zodanig intuïtief dat de klant na één cursusdag zelfstandig met het systeem aan de slag kan. Voor vragen en advies hebben we een helpdesk waar klanten gratis gebruik van kunnen maken” zegt Jurjen.

Klik hier voor een complete beschrijving van alle mogelijkheden of vraag vrijblijvend een gratis demo aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *